sunnuntai 3. marraskuuta 2013

Ruokaa!

Koska ruoka on yksi lempiasioistani, laitan tänne nyt pienen koosteen siitä mitä olen syönyt. Hihi.

Aloitetaanpas suolaisilla ruoilla.

Pastaa ja pitsaa. Ne on ne yleisimmät ruuat, mitä Italiassa olen syönyt (yllätys yllätys). Risottojakin täällä Veneton alueella tarjotaan, mutta niihin en ole vielä päässyt tutustumaan.

Jos kotona pitää valmistaa jotain ruokaa, on se yleensä pastaa. Toki poikkeuksiakin löytyy. Olen tehnyt myös tomaattikeittoa, salaatteja, tortilloja, pinaattikeittoa ja nakkistroganoffia. Uunin puuttuminen rajaa huomattavasti eri ruokalajien valmistamismahdollisuuksia.

Tänään sunnuntaina ruokana nakkistroganoffia!


Ulkona syödessä ovat myöskin pastat ja pitsat olleet suosiossa. 


Pitsa, jossa on juustoa, makkaraa ja tryffeliöljyä.


Pitsa ilmakuivatulla kinkulla, mozzarellalla ja ricottajuustolla


 Pitsa juustolla ja munakoisolla


 Mustekalan musteella värjättyä pastaa

Ja sitten niihin makeisiin ruokiin. Gelatosta tuskin tarvitsee yhtään kuvaa laittaa, joten laitan muita herkkuja, joita olen syönyt.


Kahvin kanssa tulee helposti syötyä jotain imelää. Tässä nutellalla täytetty croissant.



Tässä puolestaan valtava marenki 


 Pari viikkoa sitten kävimme syömässä jenkkiravintolassa ja siellä otin jälkiruoaksi tämän Coppa Alaska nimisen jätskiannoksen.


Cantuccino-keksejä


Sorruin viimein ostamaan nutellapurkin. Tässä se nyt on.

1 kommentti:

  1. ihiiii voi kun voisit tuoda mulle pitsaa sieltä :D
    Xena

    VastaaPoista